21 Φεβ 2018

*ΔιαβάΖω : Η Τέχνη του Πολέμου / Sun Tzu *

Γεια και χαρά, Χαρά εδώ !!!

Επέστρεψα και πάλι στο blog μου, μετά τις Απόκριες και το φαγητό της Καθαράς Δευτέρας, έτοιμη για νέες λογοτεχνικές - και όχι μόνο- περιπέτειες ! 

Σήμερα σας έχω ένα πολύ μικρό βιβλιαράκι, που κρύβει μέσα του την ανατολίτικη σοφία πολλών χιλιάδων ετών! Ένα βιβλίο που ήταν στους ''στόχους ζωής'' μου και που επιτέλους το διάβασα! Και πλέον μπορώ να πω με σιγουριά, πως όσο και αν δε φημίζομαι για τη στρατηγική μου και την αγάπη μου σε αυτήν , τουλάχιστον μπορώ να κατανοήσω λίγο καλύτερα πως λειτουργεί όλη αυτή η επιστήμη, σε κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό αλλά και ψυχολογικό επίπεδο!

Εξάλλου ,

Ο πόλεμος είναι αναγκαίο κακό και πρέπει να αποφεύγεται.Εφόσον όμως αυτό είναι αδύνατο, καλύτερα να ξέρεις πως θα τον κερδίσεις.

Ελάτε να εξερευνήσουμε , την Τέχνη του Πολέμου !




Μπορεί ένα εγχειρίδιο που γράφτηκε μεταξύ του 3ου και του 5ου π.Χ. όχι μόνο να διαβάζεται μέχρι σήμερα, αλλά να χρησιμοποιείται από πολιτικούς και μεγάλες επιχειρήσεις; Μπορεί η δυτική κοινωνία να βασίζεται σε διδαχές και συμπεράσματα με  

Ταοϊστικές αρχές; 


Και όμως, ο χρόνος έχει δείξει πως αυτό το μικρό βιβλιαράκι (εγώ το έχω πάρει από τις εκδόσεις οξύ , σε μετάφραση Έφης Καλιφατίδου) είναι η απόδειξη πως εάν γνωρίζεις καλά το παιχνίδι της στρατηγικής, της ψυχολογίας των μαζών και κυρίως αν έχεις το άισθημα του δικαίου και της ηθικής, μπορείς να κερδίσεις οποιονδήποτε πόλεμο !

Το βιβλίο αποτελείται από 13 κεφάλαια. Σε κάθε κεφάλαιο (π.χ. σχεδιασμός, δίνοντας μάχη, στρατιωτικοί ελιγμοί κ.α.) διαβάζουμε τα συμπεράσματα/ διδαχές του Sun Tzu πάνω στο κάθε κομμάτι που πραγματεύεται. Εκτός από αυτό διαβάζουμε και τα σχόλια διάφορων ερμηνευτών του βιβλίου, από τον Κάο Κάο, που ήταν ο πιο γνωστός που ασχολήθηκε με τη μελέτη του συγκεκριμένου εγχειριδίου, καθώς και δέκα άλλων πολύ σημαντικών φιλοσόφων και στρατιωτικών που έζησαν ως τον 13ο αιώνα. 

Το συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί να είναι μικρό (180 σελίδες), αλλά μου πήρε αρκετό χρόνο για να το διαβάσω. Και αυτό γιατί κάθε φορά που διάβαζα ένα κομμάτι, το ξαναδιάβαζα δύο και τρεις φορές, για να το κατανοήσω, και να φέρω παραδείγματα στο μυαλο μου, από στιγμές τις ιστορίας που έχουν ήδη συμβεί, μέχρι και γεγονότα που γίνονται σήμερα! 

Ακόμα και αν δεν σας αρέσει η στρατηγική, θεωρώ πως είναι από τα σημαντικότερα βιβλία που έχω διαβάσει, και ακόμα και αν ο τίτλος σε προδιαθέτει για μάχες και για πολέμους, με μια δεύτερη ματιά θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα κέιμενο για την ειρήνη, αφού η βασική του αρχή είναι η "νίκη δίχως μάχη" !
Share this PostPin ThisShare on Google PlusEmail This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © by Jiubilo. All rights reserved. Powered by Blogger. Designed by El Design